Η συνταγή της επιτυχίας έχει γεύση σπιτικής λεμονάδας.
Στο τεύχος Μαρτίου του Digital Finance σας αποκαλύπτουμε τα μυστικά της.

Κάπου γύρω στα τέλη των 00’s, το κίνημα των hipsters σε Ευρώπη και ΗΠΑ προσπάθησε να βρει την ταυτότητα του και να θέσει του δικούς της κανόνες. Περιποιημένο μούσι, καρώ πουκάμισο, μαύρα γυαλιά και οπωσδήποτε τζιν βερμούδα ήταν το dress code. Το σήμα κατατεθέν τους όμως ήταν το ποτό που επέλεγαν στις εξόδους τους: η σπιτική λεμονάδα.

Από αυτό το κίνημα λοιπόν έσκασε μύτη μια startup που “μίλησε” στην καρδιά των hipsters ακριβώς γιατί οι ιδρυτές της την αποκάλεσαν Λεμονάδα – ή όπως λένε και στο Νησί, Lemonade. Η πιο επιτυχημένη insurtech των τελευταίων χρόνων αποτελεί αντικείμενο έρευνας, μιας και κατάφερε να παραγκωνίσει τους ασφαλιστικούς κολοσσούς και να διεκδικήσει το δικό της κοινό.

Σε αυτό το τεύχος λοιπόν το case study της Lemonade – αλλά και της έτερης επιτυχημένης αμερικανικής insurtech, ,Root – αναλύεται στη στήλη μας Startup Corner από τον Γιάννη Ριζόπουλο. Μια ανάλυση που αποδεικνύει γιατί η συνταγή της επιτυχίας βρίσκεται στην τεχνολογία αλλά και στο forward thinking.

Αυτό το mentality έχει κάνει τα πρώτα του βήματα και στην Ελλάδα, καθώς ο ασφαλιστικός κλάδος έχει υποδεχτεί νέους “παίκτες” που στηρίζονται στην αυτοματοποίηση και την ευκολία της πλατφόρμας, προσελκύοντας ολοένα και περισσότερους πελάτες, όπως θα διαβάσετε στο αφιέρωμα που επιμελήθηκε ο Γιάννης Μουρατίδης. Η εισβολή της τεχνολογίας στον ασφαλιστικό κλάδο και το τοπίο όπως τείνει να διαμορφωθεί απασχολεί και την Μαργαρίτα Αντωνάκη, Γενική Διευθύντρια της ΕΕΑΕ, η οποία μας παραχώρησε μια εξαιρετική συνέντευξη. Τεχνολογία, Solvency II και ψηφιακός μετασχηματισμός μπήκαν στο μικροσκόπιο της συζήτησης με την κυρία Αντωνάκη, η οποία με ειλικρίνεια απάντησε σε όλα τα ζητήματα που της τέθηκαν.

ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ Η ΓΥΝΑΙΚΑ
Δε θα κουραστούμε να το λέμε ότι το fintech είναι ένας χώρος προοδευτικός, που θέτει ως προτεραιότητα το λεγόμενο diversity and inclusion. Αλήθεια, ένας τομέας που έχει το βλέμμα του στο μέλλον δε θα μπορούσε να πρεσβεύει τίποτε άλλο εκτός από αυτό.

Εδώ στο Digital Finance αποδεικνύουμε μήνα με το μήνα ότι θέλουμε να αναδειχθεί αυτή η θεωρία ως κυρίαρχο επιχειρηματικό μοντέλο στην Ελλάδα. Σε αυτό το τεύχος, μιας και είναι Μάρτιος, παραδοσιακά μήνας αφιερωμένος στη γυναίκα, φροντίσαμε να φτιάξουμε ένα περιεχόμενο που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σύγχρονου επιχειρείν. Ο Παναγιώτης Μαρκέτος μίλησε με μερικά από τα κορυφαία στελέχη της αγοράς, γυναίκες που αποτελούν πρότυπο και τονίζουν την σημασία να κλείσει η ψαλίδα της διαφοράς ανάμεσα στα δύο φύλα σε ό,τι αφορά την ανάληψη περισσότερων καθηκόντων αλλά περισσότερων ηγετικών θέσεων στις ελληνικές επιχειρήσεις.

Από την άλλη, έχουμε τη χαρά να φιλοξενούμε την Έφη Πυλαρινού, μια γυναίκα με το δικό της δυνατό αποτύπωμα στο χώρο του fintech παγκοσμίως, που μας παραχώρησε ένα άκρως ενδιαφέρον άρθρο της για την τεχνολογία στις επενδύσεις. Τέλος, η καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Λευκωσίας Σούλλα Λουκά μας εισάγει στο Decentralized Finance, μια νέα μορφή χρηματοοικονομικών υπηρεσιών με βάση το blockchain που αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο εγγύς μέλλον.

Φτιάξαμε ένα τεύχος πολύ διαφορετικό από το εναρκτήριο του προηγούμενου μήνα, γιατί όπως και τη τεχνολογία έτσι κι εμείς εξελισσόμαστε μέρα με την ημέρα. Ελπίζω να το απολαύσετε όπως κι εμείς!