Καθώς οι ανάγκες των καταναλωτών αλλάζουν δραματικά, οι ασφαλιστικοί οργανισμοί θα πρέπει να συντονιστούν με το νέο προφίλ των πελατών τους, που θέλουν εξατομικευμένα προϊόντα διανθισμένα με ψηφιακές ευκολίες.

Το 5ο Insurtech Conference της Boussias που διοργάνωσε το Digital Finance συγκέντρωσε την αφρόκρεμα της εγχώριας ασφαλιστικής αγοράς, ενώ φιλοξένησε και απόψεις από σημαντικές προσωπικότητες του διεθνούς ασφαλιστικού χώρου.

Κοινός παρονομαστής, οι σαρωτικές αλλαγές που δημιουργούνται στην αγορά της ασφάλισης, με τους καταναλωτές να αναζητούν οικονομικές, πρακτικές αλλά και εξατομικευμένες ασφαλιστικές λύσεις, που να έχουν πραγματική αξία για τη ζωή τους. Στο ολοήμερο συνέδριο αναδείχθηκαν οι προκλήσεις της νέας ψηφιακής εποχής, στις οποίες θα πρέπει να αντεπεξέλθουν οι ασφαλιστικοί οργανισμοί, προκειμένου να μη χάσουν το momentum της ιστορικής αλλαγής που συντελείται στην αγορά και να αποκτήσουν μερίδιο στη νέα ασφαλιστική πραγματικότητα.

Δύο θέματα ήταν αυτά που απασχολήσαν κυρίως τους ομιλητές και που καταγράφουν την πορεία της ασφάλισης στο μέλλον. Το πρώτο είναι η εξατομίκευση των ασφαλιστικών προϊόντων, αφού πλέον δεν μπορούν να εισάγονται λύσεις που δεν λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες του κάθε πελάτη ξεχωριστά. Σε αυτή την εξατομίκευση σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η τεχνολογία, η οποία μέσω της τεχνητής νοημοσύνης και των data analytics, βοηθά στην υπερεξατομίκευση των ασφαλιστικών προϊόντων,

Το δεύτερο θέμα που τέθηκε στο τραπέζι των συζητήσεων ήταν το customer experience. Πλέον οι πελάτες/καταναλωτές ψάχνουν και απαιτούν από τον ασφαλιστικό τους οργανισμό να τους παρέχει μια εμπειρία χωρίς πολλή φασαρία, με ευκολία, ταχύτητα και απλότητα τόσο στην διαχείριση των ζητημάτων που προκύπτουν όσο και στην αγορά νέων ασφαλιστικών προϊόντων.
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε τα κυριότερα σημεία των ομιλητών και να πάρετε μια γεύση για το τι ειπώθηκε στο 5ο Insurtech Conference.

Μαργαρίτα Αντωνάκη Γενική Διευθύντρια, Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (E.A.E.E)

Στην εναρκτήρια ομιλία της υπογράμμισε το ρόλο της τεχνολογίας σε όλες της εκφάνσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας στο μέσον της 4ης τεχνολογικής επανάστασης, αλλά και αυτόν της πανδημίας στις εξελίξεις. Την εμφάνιση του όρου insurtech που εκφράζει την επίδραση της τεχνολογίας στην ασφάλιση. Το ρόλο start-up και big tech στον ψηφιακό μετασχηματισμό της και τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη μέσα από τις νέες ψηφιακές εφαρμογές. Ανέλυσε τη νέα πραγματικότητα όπου νέες ψηφιοποιημένες διαδικασίες δίνουν την δυνατότητα για προσωποποιημένες υπηρεσίες και εξατομικευμένα ασφαλιστικά προϊόντα. Αναφέρθηκε στις προκλήσεις που παραμένουν σε ένα ψηφιακό μετασχηματισμό διαδικασιών που έχουν μορφοποιηθεί και παγιωθεί για πάρα πολλά χρόνια και ειδικά την πρόκληση που καλεί τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις να ευθυγραμμιστούν με την νέα εποχή για να ανταποκριθούν και στις προσδοκίες των καταναλωτών και στις απαιτήσεις του ανταγωνισμού. Αλλά και στην ανάγκη του κλάδου για ανθρώπινη φυσική επαφή και επικοινωνία.

Παναγιώτα Κοβάνη Head of Insurance, BearingPoint UK

Στην νεοεμφανιζόμενη στην ασφαλιστική αγορά τάση της υπερπροσωποποίησης επικεντρώθηκε η Παναγιώτα Κοβάνη στην παρουσίαση της. Σε αυτή ανέλυσε τι είναι η υπερπροσωποποίηση, τον τρόπο που αυτή η δυνατότητα δημιουργίας εξατομικευμένων για τον κάθε πελάτη ασφαλιστικών προϊόντων και γιατί είναι παράγοντας ανάπτυξης των εταιρειών. Αλλά και ποια είναι η ιδιαίτερη δυναμική και η ιδιαίτερη σημασία της για την εξέλιξη των ασφαλιστικών εταιρειών στην ευρύτερη αγορά ασφαλειών. Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ήταν η αναλυτική εξέταση ενός case study σε όλη την πορεία τις εξέλιξης του, από την χαρτογράφηση του customer journey ως το τελικό action plan της εταιρείας. Αλλά και την σημασία του επιμέρους λεπτομερούς data analysis που προσφέρει στις εταιρείες την προσαρμογή στο βέλτιστο τρόπο λειτουργίας. Υπό την προϋπόθεση ότι το data stream από διασυνδεδεμένες συσκευές και IoT παρέχει επαρκή και αξιόπιστη πληροφόρηση στις ασφαλιστικές εταιρείες, ώστε όπως χαρακτηριστικά κατέληξε να μπορούν να «take things personally».

Θεοδώρα Γουργούλη President, PSAS

Την ανάγκη για έναν οδικό χάρτη της εξέλιξης του εργατικού δυναμικού στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση και στο νέο τοπίο του ψηφιακού μετασχηματισμού των ασφαλίσεων κλήθηκε να αναλύσει η Θεοδώρα Γουργούλη. Μίλησε για τον καταιγισμό των εξελίξεων στον τεχνολογικό τομέα του κλάδου, στο πλαίσιο που θέτει η εξειδικευμένη πώληση των πολύπλοκων ασφαλιστικών προϊόντων, που δύσκολα μπορούν να διατεθούν μέσω γρήγορων εφαρμογών και διαδικτύου. Ειδικά όταν όπως επισήμανε στοχεύουν σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις που χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις και after sale service, αλλά και την αναντικατάστατη βοήθεια ενός ασφαλιστικού συμβούλου στην επιλογή των σωστών προιόντων. Ωστόσο εστίασε και παρουσίασε και όλα τα τεχνολογικά εργαλεία που μπορούν να αναβαθμίσουν την απόδοση του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή, όσο εκείνος είναι έτοιμος να παραμένει συνεχώς ενημερωμένος και να εκπαιδεύεται σε αυτά, προκειμένου να παραμένει όχι μόνο αποτελεσματικός αλλά και ανταγωνιστικότερος, στο διαρκώς εξελισσόμενο περιβάλλον.

Δήμητρα Ιωάννα Λύχρου Πρόεδρος της Ένωσης Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος (ΕΕΑΕ)

Για την διάδραση του ρόλου των ασφαλιστικών μεσολαβητών και του νέου περιβάλλοντος που σχηματίζει η τεχνολογία, μίλησε η Δήμητρα Λύχρου. Αναγνώρισε τις ευκολίες στις οποίες εξοικείωσε εργαζόμενους και πελάτες η πανδημία. Αλλά την ίδια στιγμή τόνισε ότι αν και με τον ψηφιακό κόσμο να μετατρέπεται σε ένα τοπίο περιπλάνησης για τους πελάτες που θέλουν να ενημερωθούν για τα ασφαλιστικά προϊόντα και υπηρεσίες, ο ρόλος του ανθρώπινου παράγοντα ως διαμεσολαβητή της ασφάλειας είναι αναντικατάστατος.
Αποδεχόμενη την ανάγκη τόσο της ενημέρωσης των διαμεσολαβητών όσο και των ευκαιριών για την ανάπτυξη καινοτομίας στον κλάδο, εξήγησε τον τρόπο με τον οποίο μια phygital λειτουργία προκύπτει ως η βέλτιστη πρακτική για καλύτερη εμπειρία του ασφαλισμένου. Αλλά και από πλευράς εταιρείας μια πηγή συλλογής πληροφοριών από όλα τα ψηφιακά κανάλια, ώστε να βελτιώνει διαρκώς τον τρόπο που αναπτύσσει προϊόντα και υπηρεσίες, να έχει πλήρη εικόνα του ανταγωνισμού και να μπορεί να παρουσιάζει τεκμηριωμένες προτάσεις.

Νίκος Σοφρωνάς Γενικός Διευθυντής του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών ΕΙΑS

Στις αναγκαίες στρατηγικές παρεμβάσεις στον τομέα της εκπαίδευσης αναφέρθηκε ο Νίκος Σοφρωνάς. Ξεκίνησε αναγνωρίζοντας ότι -αν και ο κλάδος γνώριζε και έβλεπε την αλλαγή που ερχόταν στην μεταιχμιακή αυτή λόγω της τεχνολογίας ιστορικά στιγμή- παρόλα αυτά ο ρυθμός με τον οποίο η αλλαγή αυτή επιταχύνθηκε βίαια λόγω της πανδημίας εξέπληξε αρκετούς. Από αυτές τις αλλαγές επηρεάστηκε και η εκπαιδευτική διαδικασία της ασφαλιστικής αγοράς. H απόσταση ανάμεσα στο γεωγραφικό εκπαιδευτικό κέντρο και την περιφέρεια μηδενίστηκε χάρη στις νέες τεχνολογίες που ενεργοποίησε η πανδημία. Έτσι, χάρη στις νέες εφαρμογές, όλοι οι παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς είχαν τις ίδιες ευκαιρίες για εκπαίδευση και ενημέρωση, ανεξάρτητα από την τοποθεσία που δραστηριοποιούνταν ανά την χώρα και η ψηφιακή επικοινωνία -παρότι ενδυναμώθηκε σε δυσάρεστες συνθήκες- έγινε κανάλι διαμοιρασμού της γνώσης για ολόκληρο τον ασφαλιστικό κλάδο, με θετικό αποτύπωμα σε αγορά και κοινωνία.

Ιωάννης Βασιλάτος Πρόεδρος του Συνδέσμου Εκπροσώπων & Στελεχών Ασφαλιστικών Εταιρειών ΣΕΣΑΕ καιChief Operations and Technology Officer, Eurolife FFH

Στον τρόπο με τον οποίο οι insurtechs έγιναν κομμάτι της ασφαλιστικής αγοράς αναφέρθηκε στην παρουσίαση του ο Ιωάννης Βασιλάτος. Εξήγησε όλα τα στάδια της ασφαλιστικής διαδικασίας προ των πληρωμών στα οποία οι insurtechs προσφέρουν λύσεις, και πως αποδίδουν αξία στην ασφαλιστική εργασία συνολικά, με τρόπους που συχνά θα ήταν αδιανόητοι για τον καλύτερο ασφαλιστικό διαμεσολαβητή περασμένων δεκαετιών. Αφού όπως ανέφερε χαρακτηριστικά με την επεξεργασία των τεραστίου όγκου δεδομένων των ασφαλιστικών εταιρειών από εφαρμογές, οι τεχνολογίες απελευθερώνουν πόρους όπως τον χρόνο των ανθρώπων της ασφάλισης, ώστε να επενδυθεί στην επικοινωνία με τους πελάτες. Θεωρώντας γιαυτό τις συνέργειες εργαζομένων στην ασφάλιση με επιχειρηματίες και ανθρώπους του τεχνολογικού κλάδου, απαραίτητες για την ανάπτυξη εκείνων των καινοτομιών, που θα δημιουργήσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ειδικά στην ελληνική αγορά όπου οι insurtechs έχουν ήδη πάρει τις θέσεις τους.

Ιωάννης Τοζακίδης Πρόεδρος της ΕΣΑΠΕ Founder & Managing Director, Liberty Insurance Agents

Τον ρόλο της τεχνολογίας στο συντονισμό των ασφαλιστικών πρακτόρων παρουσίασε ο Ιωάννης Τοζακίδης, αλλά και τον τρόπο που αναδιαμορφώνει το μοντέλο εργασίας του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή. Πέρα από την ταχύτητα που έφερε η καινούργια κανονικότητα στον τρόπο δουλειάς, αναφέρθηκε στην αντικατάσταση της έννοιας της αλλαγής από την εξέλιξη, ως μια φυσική διαρκής κατάσταση λόγω των νέων συνθηκών της νέας πραγματικότητας. Εντόπισε την αντίφαση στην οποία οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές αποδείχθηκαν ιδιαίτερα ικανοί στο να αλλάξουν και να συντονιστούν με τον απαραίτητο ψηφιακό μετασχηματισμό αντίθετα με την αντίσταση, τους φόβους και τους δισταγμούς που έδειξαν υψηλότερα ιεραρχικά στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς. Φαινόμενο που καλεί σε αλλαγή νοοτροπίας και κουλτούρας, αλλά και του του λειτουργικού μοντέλου εναρμονισμένου με το “digital future”. Το οποίο απαιτεί να υιοθετηθεί ένα νέο στρατηγικό μοντέλο που να είναι ευμετάβλητο ώστε να μπορεί εύκολα να προσαρμόζεται στις συνθήκες.

Μιχάλης Τζωρτζωρής Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (ΣΕΜΑ)

Την απαίτηση για αλλαγή στρατηγικής στο νέο εντελώς διαφορετικό περιβάλλον υπογράμμισε εξ αρχής και ο Μιχάλης Τζωρτζωρής. Διαχώρισε την προέλευση των αλλαγών σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: την πανδημία, με τις αλλαγές που έφερε σε καταναλωτικές συνήθειες και τηλεργασία, την τεχνολογική εξέλιξη, που επιταχύνθηκε από την πανδημία και αλλάζει κάθε δεδομένο σε αγορές και τρόπους δουλειάς, την κλιματική αλλαγή, που κάνει επιτακτική την ανάλυση κινδύνων που θα έρθουν, ώστε να προετοιμαστούν όλοι για αυτούς και πολλά κεφάλαια που θα διοχετευθούν στην επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας. Κεφάλαια που όπως είπε θα πρέπει να βρουν ένα ασφαλές καταφύγιο στον ασφαλιστικό τομέα που θα δημιουργήσει το κατάλληλο προστατευτικό περιβάλλον. Τελευταίο παράγοντα παρουσίασε την πολιτική βούληση και αναφέρθηκε στην προσπάθεια των τελευταίων ετών να πείσει ο ασφαλιστικός τομέας την πολιτική εξουσία, για το πρόβλημα της υπασφάλισης του πληθυσμού και τις συνέπειες σε οικονομία και κοινωνία.

Νικολέτα Μπουτσερού Customer Experience & Service Excellence Director, ERGO Hellas

Την σημασία της πελατοκεντρικής λειτουργίας και ανάπτυξης εργασιών για την ασφαλιστική αγορά σε συνδυασμό με την επιρροή της τεχνολογίας σε αυτή κλήθηκε να αναλύσει η Νικολέτα Μπουτσερού. Όπως εξήγησε, η πελατοκεντρικότητα θεωρείται μονόδρομος στην αλλαγή της αγοράς ασφαλίσεων, καθώς βρίσκεται στο πέρασμα της εστίασης της από το προϊόν στον άνθρωπο και την εμπειρία που θα έχει με αυτό. Γιαυτό και κάθε εταιρεία θα την επιδιώκει ως σημείο διαφοροποίησης ως προς τον τρόπο θα την προσεγγίσει στρατηγικά και υλοποιήσει.
Εστίασε μάλιστα τα σημεία αυτής της διαφοροποίησης στην μοναδικότητα του πελάτη, την απόλυτη ελευθερία του να επιλέγει χωρίς να «ανήκει» σε μια συγκεκριμένη εταιρεία, τις ιδιαίτερες ανάγκες και επιθυμίες του, αλλά και την μοναδική ευκαιρία να αρχίσει και ο πελάτης της ασφαλιστικής αγοράς να επικοινωνεί συχνότερα με τις εταιρείες, τα κανάλια που επιλέγει και το είδος της επικοινωνίας που επιθυμεί.

Διαμαντής Μπουζάνης Senior manager Cosmote Insurance OTE Group

Την ανάλυση της customer first insurance στρατηγικής ανέλαβε στη συνέχεια ο Διαμαντής Μουζάνης, αλλά και την σημασία της για μια βιώσιμη ανάπτυξη όχι μόνο του ασφαλιστικού αλλά των περισσότερων κλάδων.
Ο κ. Μπουζάνης εξήγησε ότι οι ίδιοι οι πελάτες, με την αγοραστική τους συμπεριφορά και δύναμη θέλουν να είναι περισσότερο στο επίκεντρο από ότι στο παρελθόν. Ψηφιοποίηση, προσωποποίηση και παρεχόμενη πληροφορία, είναι οι τρεις έννοιες κλειδιά σε αυτή τη διαδικασία, ενώ μεγάλος είναι ο ρόλος και των τεχνολογικών υποδομών, προαπαιτούμενες για μια τέτοια μετάβαση. Όλα αυτά μαζί με ένα συνδυασμό του ψηφιακού με τον ανθρώπινο παράγοντα, σε πολλαπλά touchpoints, όταν και όπου αυτό χρειάζεται.
Βασισμένη σε όλα τα παραπάνω, μια customer first insurance experience οδηγεί όχι μόνο σε μια εμπορική επιτυχία, αλλά και σε ανάπτυξη της εμπιστοσύνης και της πιστότητας από πλευράς των καταναλωτών. Η νέα ταυτότητα λοιπόν της ασφάλισης θα είναι αυτή.

Μάρκο Φραγκουλόπουλος Head of Interamerican Insurance Corporate Marketing

Τα έξυπνα νέα προϊόντα με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, αλλά και ξεχωριστές μεθόδους ψηφιακής προώθησης πήραν την κεντρική θέση στην ομιλία του Μάρκου Φραγκουλόπουλου. Ανέλυσε τις παραμέτρους των smart propositions νέων προϊόντων και υπηρεσιών και πως αυτά έρχονται με νέες τεχνολογίες, αλλά και παραδοσιακές διεργασίες, να δώσουν απαντήσεις και λύσεις στις ανάγκες των καταναλωτών. Τόνισε την ιδιαίτερη σημασία του customer experience σαν ένα από τα βασικότερα metrics που θα δώσουν στοιχεία για την λειτουργία του χώρου και χρησιμοποίησε σαν παράδειγμα τον χώρο των ασφαλίσεων αυτοκινήτου. Εκεί όπου σε ένα για χρόνια υπαρκτό προϊόν και υπηρεσία, η τεχνολογία που φέρνει εναλλακτικές και προοπτικές στην παλάμη του χρήστη ενός app, μπορεί να αλλάξει την καθημερινότητα και την ζωή ενός χρήστη. Και όπου το νέο customer experience κάνει την καθημερινή ζωή των ανθρώπων καλύτερη και ασφαλέστερη, ενώ επεκτάθηκε και στον τομέα και της υγείας όσο και τον ευρύτερο κλάδο των ασφαλίσεων.

Στέφανος Φαλκονάκης Director of Digital Strategy & Marketing, insurancemarket.gr

Στην ιδιαίτερη επίδραση της πανδημίας στην υιοθέτηση νέων ψηφιακών πρακτικών στον ασφαλιστικό κλάδο επικεντρώθηκε ο Στέφανος Φαλκονάκης και τον τρόπο που μεταμόρφωσε, αλλά και ξύπνησε ολόκληρους κλάδους. Μίλησε για την τεράστια αύξηση του online penetration, αλλά και την από ανάγκη υιοθέτηση ενός μοντέλου εκσυγχρονισμού των επιχειρήσεων. Εντόπισε, σαν χαρακτηριστικότερα πεδία στον κλάδο της ασφάλισης, αυτά του αυτοκινήτου και της κατοικίας και μίλησε για κερδισμένους και χαμένους σε αυτή την διαδικασία, όπου οι παραπάνω τομείς έδωσαν διψήφια νούμερα ανάπτυξης στους πρωταγωνιστές τους. Αναφέρθηκε όμως και στην πλευρά του καταναλωτή, ο οποίος μπορεί πολύ πιο εύκολα και προσωποποιημένα να διεκπεραιώσει πια κάθε διαδικασία. Με τρόπο που αναγκάζει πια όλες τις εταιρείες να ακολουθήσουν την πορεία της αλλαγής ή να μείνουν πολύ πίσω από τον ανταγωνισμό, μιλώντας για μια «do or die» δυναμική, στην οποία όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «ο πελάτης νίκησε».

Πάνος Λελεδάκης Founder & CEO IFA Academy – International Financial Architects

Για την αναγκαιότητα της αλλαγής κουλτούρας στα δίκτυα των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών μίλησε ο Πάνος Λελεδάκης. Όπως τόνισε παρά την εξέλιξη προς την προσωποκεντρικότερη λειτουργία των επιμέρους ασφαλιστικών δικτύων ο ρόλων των μεσολαβητών παραμένει κομβικός. Μίλησε για το ενδιαφέρον για τον άνθρωπο πελάτη ως επίκεντρο της ανθρωποκεντρικής προσέγγισης, την ανάγκη αυτοκριτικής της διαμεσολάβησης, ώστε να γίνει παράγοντας εξέλιξης και της συμβουλευτικής στον ευρύτερο χώρο των ασφαλίσεων, αντί της εστίασης σε επιμέρους συγκεκριμένους τομείς του. Μια συμβουλευτική καλείται να γίνει απλοποιημένη στη μορφή, αλλά επιστημονικά εξελιγμένη σε περιεχόμενο και εξειδικευμένη σε κάθε κομμάτι των ασφαλίσεων. Αναφέρθηκε στον τρόπο που ο πελάτης αλλάζει μετά την πανδημία, θεωρώντας το νέο σετ ψηφιακών εργαλείων δεδομένο, αλλά και το instant gratification, ή για παράδειγμα, την ταχύτητα, την μαζικότητα, ή την προσωποποίηση της ενημέρωσης του, άμεσα με απεριόριστης διαθεσιμότητας εφαρμογές,από τα chatbots ως την εικονική πραγματικότητα.

Μιχάλης Αντωνίου Head of Product, Hellas Direct

Τον τρόπο διασύνδεσης των επιχειρηματικών μοντέλων με την ψηφιακή εποχή ανέλυσε ο Μιχάλης Αντωνίου. Μίλησε για την επίδραση της ψηφιακής επανάστασης των τελευταίων χρόνων και της εξοικείωσης του καταναλωτή με τον ψηφιακό κόσμο, στη διεύρυνση του ίδιου του οικοσυστήματος των ασφαλιστικών εταιρειών. Στην εποχή της πανδημίας, όπως είπε το φανταστικό user experience που δημιούργησαν κάποιες εταιρείες δημιούργησε καινούργια όρια για το πεδίο στο οποίο κινούνται οι ασφαλιστικές εταιρείες. Χρησιμοποίησε παραδείγματα εκτός ασφαλιστικού κλάδου όπως της Uber ή της Lift που δημιούργησαν νέα πολυπροϊοντικά οικοσυστήματα, που συνδυάζουν πολλές εφαρμογές για να δώσουν μια ολιστική λύση για τον καταναλωτή, σε ένα αδιάκοπο customer journey. Εστιάζοντας στη συνέχεια στα δύο βασικά προβλήματα των ασφαλιστικών-το «ανιαρό» του προϊόντος, που δεν ενθουσιάζει το κοινό του και του low touch, που αναγκαστικά επιβάλει την συχνή επαφή με τον πελάτη, μόνο όταν υπάρχει πρόβλημα και τις λύσεις της τεχνολογίας σε αυτά.

Αντώνης Τσακνάκης Digital Business Director, ERGO Hellas

Την σχέση των ρόλων ανθρώπου και τεχνολογίας στο νέο οικοσύστημα που η ψηφιοποίηση δημιουργεί στην ασφάλεια ανέλυσε στη συνέχεια ο Αντώνης Τσακνάκης.
Αναγνώρισε ότι η τεχνολογία είναι ήδη εδώ και θα δώσει λύσεις με τα κυριότερα trends να διαφαίνονται ήδη, αλλά θα είναι ο ρόλος του ανθρώπινου παράγοντα που θα διαφοροποιήσει την κάθε εταιρεία.
Σε αυτόν η επιλογή των κατάλληλων τεχνολογιών και η σωστή προτεραιοποίηση τους θα είναι ζωτικής σημασίας, αλλά είναι άνθρωπος εκείνος που θα πρέπει να μετατρέψει την τεχνολογία για τον πελάτη ή τον συνεργάτη του.
Προαπαιτούμενο αυτού διέκρινε να επενδύσουν οι οργανισμοί σε νέες δεξιότητες, που μέχρι σήμερα τα στελέχη τους συχνά δεν είχαν. Agile και cross-functional ομάδες θα δουλεύουν με επίκεντρο τον τελικό χρήστη, ώστε να μπορούν και να ανταποκρίνονται στις αλλαγές που απαιτεί η νέα κατάσταση και να ακολουθούν και τους ρυθμούς της νέας πραγματικότητας.