O Παναγιώτης Σπυρόπουλος, Διευθύνοντας Σύμβουλος της AUSTRIACARD, εξηγεί στο Digital Finance γιατί είναι η ασφάλεια είναι ο πλέον νευραλγικός τομέας των ψηφιακών πληρωμών.

Η AUSTRIACARD, μια εταιρεία που μετρά πάνω από 2000 πελάτες σε  12 χώρες παγκοσμίως, αποτελεί μια από τις κορυφαίες επιχειρήσεις στον τομέα των λύσεων του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Ο Παναγιώτης Σπυρόπουλος, CEO, μιλά στο περιοδικό για την αναγκαιότητα της ασφάλειας στο ψηφιακό κόσμο, και ειδικά σε τομείς που αφορούν άμεσα τον χρηματοοικονομικό κλάδο, όπως οι ψηφιακές πληρωμές. Μιλά επίσης για τα σχέδια της εταιρείας ενώ θεωρεί πώς η ίδρυση και η λειτουργία του νέου κέντρου προσωποποίησης καρτών στις Ηνωμένες Πολιτείες ήταν ένα βήμα τολμηρό, αλλά αναγκαίο που θα φέρει την AustriaCard στο επίκεντρο.

Πώς έχει επηρεαστεί η εταιρεία σας από τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Fintech κλάδου;

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί μια συνθήκη που καθορίζει τη λειτουργία και, κατ’ επέκταση, την επιτυχία ενός οργανισμού.  Είναι γεγονός, ότι η πανδημία επιτάχυνε την εδραίωση του, εξέλιξη η οποία, όπως ήταν φυσικό, θα επηρέαζε άμεσα και τον παγκόσμιο επιχειρηματικό ιστό.

Όσον αφορά τον τραπεζικό τομέα, παρατηρούμε ότι οι παραδοσιακές τραπεζικές κάρτες εξακολουθούν να θεωρούνται απαραίτητες στο πορτοφόλι των πελατών. Επιπλέον, είδαμε ότι οι άνθρωποι, σε αυτή την ιδιαίτερη εποχή που διανύουμε, εμπιστεύονται ολοένα και περισσότερο τις συναλλαγές με κάρτες και στρέφονται στους ανέπαφους τρόπους πληρωμής.

Υπενθυμίζω ότι, η AUSTRIACARD είναι από τις πρώτες εταιρείες που παρέχουν έξυπνες κάρτες στον τομέα πληρωμών διαθέτοντας δική της σειρά προϊόντων που βασίζεται στο λειτουργικό σύστημα ACOS. Το λειτουργικό σύστημα του ενσωματωμένου τσιπ είναι ουσιαστικά η καρδιά μιας έξυπνης κάρτας μέσω της οποίας εξασφαλίζεται υψηλό επίπεδο ασφάλειας.

Πρόκειται για την ίδια τεχνογνωσία που φέρνουμε από τον τομέα πληρωμών, ή οποία έχει εφαρμοστεί με επιτυχία στις κάρτες μεταφοράς, ταχογράφου και ταυτότητας. Η μακρά ιστορία της AUSTRIACARD στην παροχή έργων ψηφιακής ασφάλειας οδηγεί μόνο σε προϊόντα που βοηθούν τους πελάτες της να πορευτούν γρήγορα και με ασφάλεια στο δρόμο προς τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό.

Ποιες οι λύσεις που παρέχει η AUSTRIACARD σε αυτόν τον νέο τομέα;

Η μακρόχρονη εμπειρία μας σε ασφαλείς λύσεις πληρωμών οδηγεί στην ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης λύσης ψηφιακών πληρωμών μέσω της οποίας δημιουργείται πραγματική αξία για τους τελικούς πελάτες. Διευκολύνουμε τις πληρωμές από τον λογαριασμό της κάρτας ενός καταναλωτή σε μια σειρά καναλιών πληρωμής και σε πολλές περιπτώσεις χρήσης.

Προτεραιότητά μας είναι να εστιάσουμε στην οικοδόμηση μιας πρότασης ψηφιακού προϊόντος, η οποία, όταν παραδοθεί στον καταναλωτή, να του δημιουργήσει μια απρόσκοπτη εμπειρία πολυκαναλικών πληρωμών, στην οποία οι παράμετροι «εμφάνιση και αίσθηση» θα είναι εναρμονισμένες, ανεξάρτητα από το είδος πληρωμής.

Η τρέχουσα πρόταση μας περιλαμβάνει λύσεις για POI, διαδικτυακά και P2P κανάλια που υποστηρίζονται από υπηρεσίες tokenization  οι οποίες  παρέχονται από τα συστήματα πληρωμών και ενισχύονται από μια ποικιλία υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας  και παραδίδονται σε έναν εκδότη καρτών πληρωμής εντός ενός πλαισίου εφαρμογής πορτοφολιού από την AUSTRIACARD.

Επιπλέον, συνδυάσαμε τις γνώσεις μας στον τομέα των αναγνωριστικών και των προτύπων ασφαλείας με τις πρακτικές που εφαρμόζουμε στον τραπεζικό τομέα προσφέροντας μια high-end ψηφιακή λύση ενσωμάτωσης, χάρη στην οποία αναβαθμίζεται η εμπειρία των πελατών. Εφαρμόζοντας πελατοκεντρικές μεθόδους σχεδιασμού μαζί με πιστοποιητικά e-IDAS, η διαδικασία γίνεται όσο το δυνατόν πιο εύκολη για τον πελάτη,  καθώς μειώνεται στο ελάχιστο η προσπάθεια που απαιτείται για την εφαρμογή και την εγγραφή.

Παράλληλα, οι πελάτες μας μπορούν να αξιοποιήσουν πληροφορίες που βασίζονται σε δεδομένα προκειμένου να απολαμβάνουν εξατομικευμένες προτάσεις για προϊόντα και υπηρεσίες. Αυτό θα τους επιτρέψει στο επόμενο στάδιο να οικοδομήσουν σχέσεις εμπιστοσύνης και να θεωρηθούν αξιόπιστοι σύμβουλοι.

Ωστόσο, οι παραπάνω είναι μόνο κάποιοι από τους τομείς που επιτρέπουν στον Όμιλό μας να κινηθεί γρήγορα, αποτελεσματικά και να πρωτοπορήσει στον ψηφιακό μετασχηματισμό του επιχειρηματικού κόσμου, όπως τον γνωρίζουμε.

Πρόσφατα ανακοινώσατε την λειτουργία ενός νέου κέντρου προσωποποίησης καρτών στις Η.Π.Α. Θεωρείτε ότι αυτή η επένδυση θα επιφέρει σύντομα καρπούς;

Η δημιουργία του νέου κέντρου προσωποποίησης καρτών στις Η.Π.Α. ήταν όντως μια τολμηρή κίνηση, αλλά για εμάς μια αναπόφευκτη φυσική εξέλιξη στο πλάνο ανάπτυξής μας.

Η πρόσφατη εξαγορά της TAG Systems, μας οδήγησε στην επένδυση για την αγορά της Βορείου Αμερικής, δεδομένου ότι είναι πολλή σημαντική η υποστήριξη των πελατών της σε όλα τα τις γεωγραφικές περιοχές όπου δραστηριοποιούνται, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Είναι πολύ σημαντικό όμως να σημειώσουμε ότι τους λίγους μήνες λειτουργίας του συγκεκριμένου κέντρου προσωποποίησης, έχουν σημειωθεί εντυπωσιακές επιτυχίες στον τομέα ανάπτυξης πελατολογίου μας και των παρεχόμενων λύσεων στην συγκεκριμένη αγορά. Ενδεικτικά να σας αναφέρω ότι 15+ χρηματοοικονομικοί οργανισμοί μας έχουν εμπιστευθεί σε μια πολύ ανταγωνιστική αγορά, γεγονός το οποίο δείχνει την πραγματική δυναμική μας αλλά και θέτει πολύ ισχυρά θεμέλια για ένα λαμπρό μέλλον.

Σε ποιους άλλους τομείς παρέχει η ομάδα σας την τεχνογνωσία των ψηφιακών λύσεων;

Ο Όμιλος μας σε όλη του την πορεία, έχει αποδείξει ότι δεν επαναπαύεται στις επιτυχίες του ούτε και μένει στάσιμος  στις επενδύσεις του σε νέες ψηφιακές υπηρεσίες. Το γεγονός αυτό λειτουργεί ως καταλύτης για την αναζήτηση και δημιουργία νέων καινοτόμων υπηρεσιών ή την μετεξέλιξη των υπαρχόντων. Το Digital Onboarding, η αυτοματοποίηση διαδικασιών μέσω chatbots και RPAs είναι μόνο ένα ακόμη στάδιο στην πορεία μας.

Επενδύουμε σημαντικά σε νέες δεξιότητες και λειτουργίες όπως η επαυξημένη πραγματικότητα (augmented reality), τεχνολογίες A.I. και machine learning καθώς και IoT, οι οποίες και σε συνδυασμό με την πολύ επιτυχημένη γεωγραφική επέκταση μας, σε νέες αγορές όπως οι Η.Π.Α. θέτουν τα θεμέλια για ένα ακόμη πιο λαμπρό και επικερδές μέλλον, για τον οργανισμό μας αλλά και τους ανθρώπους του.

Ποιος είναι ο Παναγιώτης Σπυρόπουλος
Ο Παναγιώτης Σπυρόπουλος είναι πενήντα τεσσάρων ετών, πτυχιούχος του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και διαθέτει εμπειρία πλέον των τριάντα ετών , στους τομείς της Διοίκησης και των Οικονομικών, σε διαφορετικούς τομείς, όπως υπηρεσίες, λιανική, βιομηχανία, καταναλωτικά προϊόντα και τεχνολογία.

Τα τελευταία εικοσιπέντε έτη εργάστηκε σε εισηγμένες στο Χ.Α. εταιρείες, δέκα έτη ως Οικονομικός Διευθυντής και τα τελευταία δεκαπέντε έτη ως Διευθύνων Σύμβουλος. Στην ομάδα διοίκησης της INFORM ΛΥΚΟΣ Α.Ε., AUSTRIA CARD GmbH & AUSTRIACARD  HOLDINGS AG, εντάχθηκε στις αρχές του 2011.

Προηγουμένως εργάστηκε σε γνωστές εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθηνών εταιρείες, όπως η Κορρές Α.Ε. Φυσικά Προϊόντα (2005 – 2011) στην οποία κατείχε την θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου & Αντιπροέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου, η Πλαίσιο Computers Α.Ε.Β.Ε. (1995 – 2002) όπου κατείχε κατ’ αρχήν την θέση του Οικονομικού Διευθυντή & Μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου και εν συνεχεία την θέση του Αναπληρωτή Γενικού Διευθυντή & Μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου, ενώ στο παρελθόν είχε επίσης ξανασυνεργαστεί με την Inform Π. Λύκος Α.Ε. (2002 – 2005) κατέχοντας την θέση του Οικονομικού Διευθυντή Ομίλου & Μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου.

Στην περίοδο 1990-1995 κατείχε την θέση του Υπεύθυνου Οικονομικής Διαχείρισης στις εταιρείες Γραφείο Δοξιάδη Α.Ε. και εν συνεχεία στην Kantor Σύμβουλοι Επιχειρήσεων Α.Ε .